Call center to specyficzny rodzaj firmy, która wymaga nie tylko doskonałego zespołu pracowników, ale również profesjonalnego sprzętu, który tym pracownikom jest niezbędny w codziennym osiąganiu dobrych wyników. Jednym z takich niezbędnych sprzętów są oczywiście słuchawki do call center, które powinny posiadać odpowiednie parametry i oczywiście wysoką jakość wykonania. Sprawdźmy, na co szczególnie warto zwrócić uwagę, wybierając słuchawki profesjonalne.
Słuchawki do call center – dlaczego mają tak duże znaczenie?
Słuchawki do call center to podstawowe narzędzie pracy każdego konsultanta i handlowca. Jest to urządzenie, którego używa na co dzień i praktycznie przez cały swój dzień pracy, w związku z tym musi być ono wykonane w sposób specjalistyczny i dawać możliwość prowadzenia rozmów w najwyższym komforcie. Wybierane bez zastanowienia słuchawki nie tylko nie zapewnią odpowiednio wysokiej jakości dźwięku czy tłumienie hałasów z zewnątrz, ale również nie wywołują dyskomfortu podczas wielogodzinnego noszenia.
Na co zwrócić uwagę wybierając profesjonalne słuchawki?
Po pierwsze – weź pod uwagę warunki pracy
Ma to ogromne znaczenie i wpływ na parametry oraz funkcje, w jakie wyposażone powinny zostać procesjonalne słuchawki. Prawdopodobnie Twoi pracownicy wykonują swoje zadania na sporej powierzchni, na której ustawionych jest kilka-kilkanaście stanowisk pracy. Z pewnością nie sprzyja to warunkom do koncentracji i zachowania efektywności, dlatego też tak istotne jest, by zakupione przez Ciebie słuchawki do call center, tak jak te: https://www.axtelheadsets.com/pl/sluchawki-z-mikrofonem/profesjonalne-sluchawki-call-center, posiadały:
- jakość dźwięku w HD, dzięki czemu pracownicy doskonale zrozumieją swoich rozmówców,
- wysoką jakość tłumienia dźwięków, co pozwoli wyciszyć hałasy z zewnątrz i dużo lepiej skupić się na codziennej pracy.
Po drugie – dopasuj słuchawki call center do specyfiki rozmów
Chodzi tutaj przede wszystkim o rodzaj prowadzonych rozmów – jeżeli celem pracownika jest sprzedaż, będzie on przede wszystkim wykonywał połączenia, dlatego też dobrze byłoby, gdyby słuchawki do telefonu posiadały specjalny przycisk, umożliwiający odbieranie – nawet bez konieczności używania przycisków na telefonie czy komputerze. Oczywiście nowoczesne modele mają wbudowane zarówno rozpoczynanie rozmowy, jak i jej kończenie, dlatego też możliwości w tym wypadku jest naprawdę wiele.
Po trzecie – niezbędne funkcje
Słuchawki do telefonu stacjonarnego czy komórkowego, powinny mieć stały zestaw funkcji – jeżeli tego nie posiadają, warto pomyśleć nad innym modelem. Podstawą jest oczywiście możliwość regulowania głośności – w czasie różnych rozmów klient będzie słyszany inaczej, dlatego warto mieć taką opcje pod ręką. Istotny jest też przycisk wyciszania, który pozwoli na chwilę wyłączyć swój głos, co pozwoli np. zadać pytanie komuś z biura.
Po czwarte – uniwersalność
Słuchawki do telemarketingu muszą mieć uniwersalne złącze, np. QD, dzięki któremu możliwe będzie ich podłączenie do różnego rodzaju urządzeń – zarówno komputerów, jak również wszystkich modeli telefonów stacjonarnych czy komórkowych. Pozwoli ci to uniknąć potencjalnych pomyłek, które mogłyby kosztować sporo czasu i pieniędzy.
Po piąte – przewodowe czy bluetooth
Dużo wygodniejszym rozwiązaniem będą z pewnością słuchawki bezprzewodowe call center, dzięki którym możliwe będzie zachowanie przez pracownika pełnej mobilności. Jednak jeżeli nie porusza się on, możesz spokojnie postawić na model tradycyjny, z kablem, który może okazać się przy tym równie funkcjonalny, a nieco tańszy. Decyzja należy do Ciebie, Twoich celów i potrzeb. Porównaj dostępne rozwiązania i wybierz to, które będzie najlepiej sprawdzało się w Twojej firmie!