Pojawienie się witryny na pierwszej stronie wyszukiwarki Google nigdy nie jest przypadkowe. Ma na to wpływ szeroka wiedza osoby zajmującej się pozycjonowaniem stron. Specjalista SEO musi nie tylko rozumieć szereg mechanizmów z jakimi działa wyszukiwarka, ale również powinien posiadać umiejętność sprawnego przelewania myśli na papier. Wielokrotnie jego zadaniem będzie stworzenie wartościowego contentu oraz późniejsze wypromowanie go.

Jak widzi świat wyszukiwarka? SEO w pigułce

Wyszukiwarka Google pracuje w ustalony z góry sposób. Dzięki temu łatwo możemy dowiedzieć się, jakie działania sprawią, że zapewnimy sobie jej przychylność. Skuteczne pozycjonowanie firmy w Internecie odbywa się następująco:

  • Analiza najlepszych wyników wyszukiwania pod interesujące nas słowo kluczowe – dzięki temu będziemy wiedzieć jak przygotować zaplecze i czy warto inwestować czas w jego rozwój.
  • Sprawdzenie najczęściej występujących fraz – jeśli już zbadaliśmy, co wyświetla się najpierw, to pora na przyglądnięcie się słowom kluczowym. W tym celu obserwujemy konkurencje i sprawdzamy, jakich fraz używali najczęściej, żeby zapewnić sobie sukces. Warto zadbać też o lokalne pozycjonowanie strony i wzbogacić teksty o frazy typu: pozycjonowanie stron Poznań, pozycjonowanie Poznań, SEO Poznań, SEO Warszawa czy optymalizacja stron Poznań.
  • Linkowanie i stworzenie wartościowej treści – na tym etapie potrzebny jest budżet na linki oraz copywritera, który pomoże stworzyć artykuły wartościowe dla wyszukiwarki, czyli takie z odpowiednim nagromadzeniem słów kluczowych. Dobrą bazą linków może okazać się ranking firm. Odwiedzany jest najczęściej przez ludzi poszukujących konkretnych usług, dlatego zwiększa szanse na złapanie nie tylko przypadkowego czytelnika, ale również klienta.
  • Optymalizacja stron pod względem technicznym – SEO to nie tylko słowa kluczowe i link building. Bardzo ważne jest naprawienie przypadkowych błędów w jej kodzie, zredukowanie objętości obrazków, skrócenie czasu wczytywania, a nawet dostosowanie szaty graficznej do mobilnej przeglądarki.
  • Ponowna analiza i ewentualne bieżące poprawy – proces pozycjonowania stron należy cały czas kontrolować. Właśnie z tego powodu zajmuje to tyle czasu. Jeśli wszystko poszło po naszej myśli, to Google Analytics uraczy nas pięknym i stopniowym wzrostem odwiedzin.

Audyty SEO, czy mają sens?

Audyt SEO to nie tylko cena i liczba usług, jakie może nam zaoferować specjalista. Profesjonalne pozycjonowanie serwisu zaczyna się od sporządzenia dokumentu, w którym zawarte będą wszystkie poprawki, jakie powinniśmy wprowadzić na stronie. To również wizja, w jakiś sposób należy zmiany wprowadzić i jakie efekty finalnie osiągniemy. Bardzo korzystna jest współpraca z osobą, czy agencją, wykonującą audyt. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że odpowiednio zajmie się problematyczną stroną. Jeśli chcemy osobiście spotkać się ze specjalistą, to warto poszukać lokalnej firmy. Poznań ma szerokie zaplecze.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Cena pozycjonowania witryny zależna jest od nakładu pracy, miejsca w rankingu jakie chcemy osiągnąć i wartości potrzebnego zaplecza. Całkowity koszt może wynieść nawet kilka tysięcy złotych. Jednak nie wahajmy się zapytać, ponieważ to czy będzie tanio zależy od różnych czynników. Zazwyczaj oferta tworzona jest indywidualnie i dobiera się ją do potrzeb zleceniodawcy. Warto wiedzieć, że sama opieka nad stroną jest dużo tańsza niż jej początkowa optymalizacja. Wynik zazwyczaj utrzymuje się przez jakiś czas na stałym poziomie, ale warto go mieć na oku.

Dobrym pomysłem może okazać się połączenie kampanii SEO z reklamową. Dzięki temu potencjalni klienci pojawią się u nas nie tylko wchodząc z poziomu wyszukiwarki, ale będą też zachęcani do kliknięcia przez portale społecznościowe. Ponadto prowadząc aktywny profil na Facebooku, możemy przyciągnąć do siebie odbiorców na dłużej. Zastanówmy się też nad lokalną promocją, na przykład na Poznań.

Pozycjonowanie stron internetowych, czyli jak szybko zapewnić sobie miejsce w rankingu