Jakich błędów nie popełniać przy zakładaniu strony www?

Założenie strony www jest niezwykle proste. W internecie jest mnóstwo ofert freelancerów oraz agencji związanych z tworzeniem witryn internetowych. Firmy takie jak agencja marketingu internetowego dbają o to, aby strona internetowa firmy była zgodna z najnowszymi standardami i przyjazna w maksymalnym stopniu dla użytkownika. Właściciel strony internetowej otrzymuje gotową witrynę, którą może dowolnie modyfikować. Może przy okazji tego popełnić kilka zasadniczych błędów. Jakich błędów unikać i na co zwracać uwagę przy modyfikacji gotowej witryny dla firmy?

Nieprzebrana ściana tekstu

Strona www powinna być przede wszystkim przejrzysta i w pewien sposób zachęcać do zagłębienia się w jej treść. Podstrony serwisu internetowego, który zawiera bloki tekstu bez grafik, bez przyjaznych odstępów, wypunktowań, śródtytułów i innych elementów rozbijających tekst stają się niezwykle trudne do przeczytania. Internauta łatwo się zniechęci i zwyczajnie pominie informacje znajdujące się w treści takiej strony. Mimo tego, że taki tekst stanie się czytelny dla robota wyszukiwarki Google to jednak zwykły użytkownik na tym mało skorzysta. Już po opublikowaniu nowych treści na stronie internetowej warto dokładnie przyjrzeć się temu jak prezentuje się gotowy tekst.

Niezrozumiały przekaz dla użytkownika

Firmy, które specjalizują się w tworzeniu stron internetowych dla firm korzystają z języka korzyści przy projektowaniu witryny i tekstów. Jest to bardzo skuteczna metoda na zachęcenie klienta do zakupu konkretnych produktów. Często popełnianym błędem jest natomiast przeświadczenie, że klient chce uzyskać bardzo szczegółowe i techniczne dane o produktach, a nawet ich budowie. Jeśli klient nie zrozumie takiego przesłania to może szybko się zniechęcić z uwagi na duży stopień skomplikowania. Jak uniknąć takich sytuacji? Zawsze należy mieć na względzie grupę docelową dla której została utworzona strona internetowa.

Brak informacji o firmie

Klient oczekuje, że znajdzie na stronie internetowej szczegółowe informacje na temat tego czy dana firma jest legalnie zarejestrowana w Polsce, posiada NIP, REGON, ma swoją fizyczną siedzibę w konkretnym miejscu do którego można dojechać itp. Nawet jeśli firma skupia się na działalności internetowej to tego typu informacje są niezbędne, aby podkreślić jej wiarygodność. Wielu właścicieli firm bagatelizuje tą kwestię, nie uzupełniając tak bardzo istotnych informacji i pozwalając na to, że wśród konkurencji ich firma staje się mniej transparentna i mniej otwarta na klienta.