Jak budować wizerunek firmy przyjaznej pracownikom w sieci? Odpowiadamy!

W XXI wieku można stwierdzić, że jeśli dana firma nie istnieje w sieci, to tak jakby nie istniała w ogóle. Potencjalni klienci coraz częściej poszukują informacji o interesujących ich usługach i produktach właśnie w internecie. Szczególną popularnością cieszą się grupy tematyczne na Facebooku, a także tematyczne fora dyskusyjne. Sukcesywnie rozwija się też znaczenie opisów i recenzji. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku poszukiwania pracy. Przed wysłaniem aplikacji, kandydat sprawdza opinie o ewentualnym przyszłym pracodawcy. Właśnie dlatego warto zadbać o przyjazny wizerunek firmy w sieci. 

Zacznij od rozmowy z pracownikami

W dużych firmach zamiast bezpośredniej rozmowy sprawdzi się ankieta. Aby zachęcić pracowników do szczerych odpowiedzi, warto użyć anonimowego kwestionariusza. W ten sposób uzyskasz znacznie większe grono respondentów. Pytania w ankiecie powinny oscylować wokół takich tematów, jak:  

  • Wynagrodzenie i świadczenia socjalne - czy pracownicy są zadowoleni, a jeżeli nie, to jakie zmiany proponują?
  • Atmosfera w pracy - czy niedzielny wieczór nie kojarzy się pracownikom z bólami brzucha i stresem? 
  • Możliwość rozwoju w ramach organizacji - czy szklany sufit nie blokuje najzdolniejszych? 

Najczęściej te kwestie wzbudzają najwięcej kontrowersji i są źródłem niezadowolenia pracowników. To z kolei przekłada się na postrzeganie firmy i opinie osób tam pracujących. 

Wprowadź konieczne zmiany

Na podstawie uzyskanych odpowiedzi, powstanie obraz firmy widziany oczami pracowników. Warto wykorzystać odpowiedzi z takich ankiet i potraktować je jako cenny materiał do dalszej pracy. Jeżeli to konieczne, należy wprowadzić niezbędne zmiany, co poprawi odbiór firmy w oczach pracowników. 

Oczywiście nie wszystkie zmiany mogą być wprowadzone z dnia na dzień, szczególnie te związane z wynagrodzeniem, czy zmianą struktury organizacji. Warto zakomunikować pracownikom, jakie działania zostały podjęte i kiedy mogą spodziewać się obiecanych zmian. Zwiększy to szansę na to, że pracownicy będą wypowiadać się o firmie w pozytywnym tonie, także w internecie.

Poznaj moc Facebooka i Linkedin

Zarówno Facebook, jak i LinkedIn mogą posłużyć do kreacji wizerunku firmy przyjaznej pracownikom. O tym, w jaki sposób można wykorzystać te dwie platformy w kształtowaniu wizerunku przyjaznej firmy, można przeczytać choćby w serwisie Marketing Progress: https://marketingprogress.pl/.

Na obu portalach zarówno kandydaci, jak i pracownicy mogą wyrażać swoje opinie, a także brać udział w dyskusjach. LinkedIn słynie z treści eksperckich, dlatego osoby poszukujące zatrudnienia często to właśnie tam szukają rzetelnych informacji o potencjalnym pracodawcy. 

Facebook z kolei pozwala skracać dystans między pracodawcą a pracownikiem poprzez publikację postów o tematyce nie tylko zawodowej. Tu można sobie pozwolić na poruszanie tematów dotyczących spędzania wolnego czasu przez pracowników, planów urlopowych, czy konkursach dla załogi. Prowadzenie obu tych profili warto powierzyć profesjonalnej agencji, specjalizującej się w mediach społecznościowych. Dzięki temu na każdym profilu znajdą się treści adekwatne do specyfiki konkretnego portalu.