Wielu z nas zapewne zna ten niezręczny moment, kiedy musimy porozmawiać ze swoim przełożonym- podczas przerwy w pracy lub jakiegoś innego luźniejszego momentu. Jakie tematy wolno nam poruszać, tak aby nie zostać źle odebranym i móc w dalszym ciągu cieszyć się dobrą opinią?
Rozmowa ze swoim przełożonym powinna mieć luźniejszy charakter i najlepiej, jeśli nie porusza poważnych kwestii. Zmniejsza się wtedy ryzyko wystąpienia niepotrzebnej kłótni, wynikającej z naszych różnych poglądów. Dlatego bądźmy raczej zachowawczy i czujni, tak aby móc w każdym momencie się wycofać, jeśli rozmowa nabierze nieprzyjemnych cech. O czym więc rozmawiać, tak aby było dobrze? Możemy mieć w pamięci przygotowane ciekawostki na mniej zobowiązujące tematy lub na takie, które nie będą zawierały naszej opinii, która może być krzywdząca dla drugiej strony. Mogą one dotyczyć sportu, wydarzeń kulturalnych i wszystkiego tego, co uznany za łączące nas ze sobą- bo zależeć powinno nam też przy okazji na to, żeby rozmówcę zainteresować.
Każda rozmowa z przełożonym jest inna i musimy inaczej do niej podejść. Dobrze jest dokonać wstępnego rozeznania i dowiedzieć się, co naprawdę interesuje naszego rozmówcę. Porozmawiajmy więc o jego pasjach i zainteresowaniach. Niech to on mówi, a my posłuchajmy. To zawsze dobra metoda, bo istnieje znikome ryzyko wpadki, która mogłaby doprowadzić do przykrych dla nas konsekwencji. Może okazać się, że pewne tematy nas ze sobą łączą i rozmowa nabierze wyrazistych kolorów.