Zlecanie pisania tekstów to bardzo popularna forma ich pozyskiwania. W zdecydowanej większości, jeśli prowadzimy serwis lub bloga firmowego, nie mamy czasu samodzielnie pisać takich tekstów. Często nie mamy też umiejętności pisania tekstów seo czy innego rodzaju contentu, który chcemy po prostu kupić, aby urozmaicić naszą witrynę. Jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie takiego tekstu jest zamówienie go u profesjonalnych copywriterów, którzy oferują pisane różnego rodzaju tekstów. Często też wybór pada na freelancerów. W tym tekście odpowiemy na pytanie, dlaczego warto korzystać z usług profesjonalnych copywriterów i to właśnie im zlecać tworzenie tekstów.

Kim są Copywriterzy a kim Freelancerzy?

Aby zadecydować czy zatrudnić profesjonalnego copywritera lub freelancera do napisania naszego tekstu, warto na początku poznać, kim tak naprawdę są obie osoby. Profesjonalny copywriter to osoba, która zawodowo zajmuje się pisaniem tekstów. Najczęściej pracuje w agencji interaktywnej, seo czy marketingowej, ale i również prowadzi np. własną firmę. Copywriterzy moga tez dzialac “na własne konto”, ale na pisanie tekstów poświęcając cały zawodowy czas w miesiącu - tak samo jak pracownicy w innych zawodach. Osoby takie mogą też posiadać wykształcenie polonistyczne, certyfikaty, czy ukończone kursy, choć nie jest to regułą.

Freelancerzy, oferując pisanie tekstów to “wolni strzelcy”, czyli osoby pracujące na własny rachunek. Bardzo często są to osoby dorabiające jedynie do swojej głównej pensj. Część z nich to osoby również traktujące to zadanie jako główne źródło utrzymania. Często są to studenci czy osoby młode lub trakcie rozwijania swojej innej kariery zawodowej. Freelancerzy pracują niezależnie i samodzielnie decydują jakie zlecenia przyjmują oraz ile godzin policja na pracę itp. Bardzo często freelancerzy zajmują się też innymi dziedzinami zarabiania w sieci, np. tworząc grafiki, zdjęcia czy strony internetowe.

Wiedza merytoryczna i doświadczenie

Pierwszym powodem, dla którego warto zatrudniać profesjonalnych copywriterów do pisania tekstu, jest ich doświadczenie oraz wiedza merytoryczna. Jeśli dana osoba zajmuje się copywritingiem i pisze od wielu lat teksty, z pewnością wie, jak działa proces oraz wie, jak ma wyglądać poprawny tekst. Oprócz doświadczenia nieoceniona jest też wiedza profesjonalnego copywritera. - szczególnie przy tekstach seo. Osoby takie znają aktualne trendy, aktualizacje w algorytmach Google oraz wiedzą jak napisać tekst, aby był zoptymalizowany pod pozycjonowanie. Wiedza merytoryczna to również wiedza z zakresu danego tematu. Przeważnie copywriterzy piszą na określone tematy, a nie przyjmują wszystkie zlecenia. Jeśli freelancer — co ma często miejsce oferuje wykonanie “każdego” tekstu, z pewnością nie posiada w każdej dziedzinie szerokiej wiedzy. Tekst zamawiany u profesjonalnego copywritera będzie zatem w większej ilości przypadków profesjonalny oraz odpowiedni i poprawny.

Jakość tekstów seo i wpisów tematycznych

Ważnym czynnikiem — często decydującym, na podstawie którego wybieramy osoby do pisania, jest jakość tekstu. Jest ona ważna, gdyż, jeśli płacimy za tekst, chcemy, aby był on jak najlepszy, bezbłędny, ciekawy i napisany ciekawym językiem. Profesjonalni copywriterzy posiadający już duże doświadczenie i wiedzę posiadają również “lekkie pióro” i umiejętność pisania wysokich jakości tekstów. Są to najczęściej osoby, których pasją jest pisanie lub robią to bardzo dobrze. Zamawiając tekst u profesjonalnego copywritera mamy zatem pewność, że tekst będzie zrozumiały, napisany prostym językiem oraz będzie przyjemny w czytaniu. Copywriterzy potrafią również pisać do konkretnych grup docelowych, zmieniać język oraz styl tekstu i dopasowywać go do zlecenia. Wszystko to sprawia, że zamawiając tekst u profesjonalnego copywritera, otrzymamy dokładnie taki artykuł, jaki chcieliśmy. Zlecać pisanie wartościowych artykułów można również agencji JazzSEO.

Wysoki poziom współpracy

Kolejnym powodem, dla którego warto zatrudniać profesjonalnych copywriterów, jest wysoki poziom współpracy. Profesjonalni copywriterzy bardzo często współpracują z firmami oraz klientami prywatnymi/biznesowymi. Mają również doświadczenie w pracy z agencjami itp. Taka sytuacja sprawia, że współpraca z takimi osobami zazwyczaj układa się bardzo komfortowo. Bardzo często profesjonalni copywriterzy dostępni są przez prawie całą dobę, kontakt z nimi jest szybki, możemy skorzystać z dodatkowych usług oraz otrzymać poradę czy wsparcie w razie ew. problemów. Copywriterzy, budując swoją markę i dbając o swoje imie, zdecydowanie będą uważali na określenie prawidłowych terminów, nie porzucą zlecenia czy nie oddadzą niskiej jakości tekstu.

Szeroka oferta

Plusem wybrania profesjonalnego copywritera jest również szeroka oferta. Bardzo często takie osoby posiadają swoje portfolia, gdzie możemy sprawdzić poprzednie realizacje, zakres usług oraz oferowane usługi. Często też możemy skorzystać z dodatkowych usług branżowych jak tworzenie wpisów do marketingu szeptanego, wpisów link buildingowych, tworzenie scenariuszy na YouTube, tworzenie e-booków itp. Freelancerzy nie specjalizujący się tylko w copywritingu, z pewnością nie będą miali tak szerokiego doświadczenia.

Gdzie szukać profesjonalnych copywriterów?

Jeśli zdecydujemy się zlecić pisanie tekstów profesjonalnym copywriterom, istnieje kilka miejsc, gdzie możemy ich znaleźć. Z pewnością będą to agencje marketingowe, po zgłoszeniu się, do których nasz tekst będą pisały odpowiednie osoby. Copywriterzy posiadają swoje strony internetowe w Google, gdzie możemy zapoznać się z wieloma ofertami. Wiele ogłoszeń oraz profili copywriterów spotkamy w social mediach np. na Facebooku, gdzie będziemy mogli poznać również opinie o danym copywriterze. Jednym z najpopularniejszych miejsc, gdzie znajdziemy oferty copywriterów, są też portale ze zleceniami. Wystarczy dodać tam zlecenie lub odszukać copywritera po profilu i nawiązać z nim kontakt.

Koszty i cena tekstu

Cena i koszty napisania takiego artykułu to bardzo ważna kwestia. Wiele osób obawia się, że profesjonalni copywriterzy oferują bardzo wysokie stawki. Część z nich rzeczywiście żądać może wysokich kwot. Istnieje jednak wiele osób np. które są nowe na rynku, agencji oferujących promocje lub osób które nie mają dużego obłożenia. Dzięki temu możemy odnaleźć po krótkich poszukiwaniach atrakcyjne cenowo oferty, które będą jedynie trochę wyższe niż te proponowane przez freelancerów lub nawet podobne.

zatrudnianie profesjonalnego copywritera