Przez ostatnie tygodnie świat obiegła informacja, że liczba odbiorców posiadających konto na portalu FB przekroczyła - UWAGA! 2 mld..

Z aktualnych zapisków w ojczyźnie jesteśmy w stanie wykazać, iż konto na FB ma do tej pory gdzieś 17 milionów osób. Żaden program telewizyjny nie jest w stanie poszczycić się tak dużą widownią, może się tak zdarzyć w czasie trwania najważniejszych dla Polaków meczy w piłkę nożną. Ilość użytkowników posiadających prywatne konto na FB powinna skłonić wszystkich właścicieli firm do zapytania, zatem czy reklama na w mediach społecznościowych opłaca się i dalej . . . jaka jest cena reklamy na Facebooku? Więcej o tym dowiecie się w artykule - https://fb.48.media/ile-kosztuje-reklama-na-facebooku

cena obsługi reklamy na FB

Zanim jednak przejdziemy do powyższych zapytań, powinniśmy zadać jeszcze jedno: czy reklama w social media przynosi korzyści? Poruszając ten temat trafnym sformułowaniem będzie w tym miejscu - "zależy", gdyż opcje konfigurowania, na które pozwala każdemu z nas reklama na portalu FB są niezliczone. Możemy precyzyjnie dobrać grupę docelową, tutaj właśnie skierujemy działania reklamowe. Na przykład kampanie reklamowe będziemy w stanie tak ustawić, aby zobaczyli ją żonaci mężczyźni miesiąc przed nadchodzącą rocznicą ślubu. Reasumując jeśli prowadzimy fachowy sklep posiadający w asortymencie interesujące upominki na rocznice i jesteśmy w stanie zaprojektować efektywną kampanię reklamową, to powinna ona podbić nasze wyniki sprzedaży oraz odnieść sukces. Natomiast w przypadku, gdy kampania reklamowa jest źle przygotowana, dla przykładu skonfigurowana została do wszystkich mężczyzn, wtedy też może okazać się zwyczajnie marnowaniem posiadanych środków, bo nasza docelowa grupa odbiorców została nazbyt uogólniona. Odnośnie kosztów reklamy Facebook. Tak po prawdzie, nie jest to odłam reklamy, który kojarzymy z radioodbiorników, TV lub czasopism. W przypadku FB nie wydajemy natychmiast zapisanej w cenniku kwoty - np. 500 zł - czary mary! Stworzona reklama śmiga na FB. Koszty, które możemy ponieść przy reklamie na FB to zarówno czterdzieści zł jak i kilkanaście tysięcy, prawdę powiedziawszy nie ma czegoś takiego jak określona kwota jaką przeznaczymy na obierane marketingowe działania.

Prawdę powiedziawszy kampania reklamowa w social media to inaczej licytacja, w której to my bądźteż FB dyktuje koszt maksymalny oferty. Ofertą tu jest pojedynczego klika w guzik interakcji (tzw. "Cost per Click") (zapisanie odpowiedniej apki, przejście na stronę www i tak dalej), tysiąc wyświetleń reklamy albo unikatowy zasięg reklamy w danym dniu. Niniejsze oznacza, że planując inwestycję na budżet reklamowy na mniej więcej trzysta złotych, przy tym samodzielnie wpisując max za "klika" na 80 groszy, to biorąc pod uwagę proste obliczenia, możemy się spodziewać w granicach trzysta siedemdziesiąt pięć klików. Nie zapominajmy jednak, iż przejść na stronę okaże się znacznie więcej czy nawet mniej.

Dokładnie jak wspomniałem, wszystko to ma miejsce na zasadzie zwykłej licytacji, kiedy więc jest w niej niewiele albo brak jednostek reklamowych firm konkurencyjnych (trafiających do identycznej grupy użytkowników) oraz nie spełniają one ogólnie przyjętych wymogów odnośnie jakości, wówczas może się zdarzyć, iż Facebook z benefitem obniży nasze koszty. Z kolei, kiedy kampania reklamowa będzie odebrana jako mniej wartościowa, albo gorzej płatna, w takiej sytuacji nie wydobędziemy planowanej liczby przejść na stronę, bo prościej mówiąc portal Facebook poprzez nie wyświetlanie reklam, także nie upłynni "full" planowanego przez naszą firmę budżetu.

obrazek ukazujący obsługę reklam na facebooku - cena

Mówiliśmy na temat jakości w zestawie reklam na FB. Oto następna niezwykle ważna specyfika licytacji. To też - co wyda nam się nieco dziwne – zamieszczanie reklam na Facebooku, a ściślej ujmując najtrafniejsza oferta reklamy to nie jest wyłącznie ta proponująca największą ilość grosza za operację, a również ta, która tak na prawdę według portalu „Zucka” jest jednostką reklamową "przyjazną" dla potencjalnych odbiorców. Wyżej wspomnianymi współczynnikami zarządzają algorytmy, które znane są tak naprawdę wyłącznie Panu Zuckenbergowi (istnieje duża szansa, iż jedna ze zmiennych to ilość złych reakcji przy jednostce reklamowej, czyli emotikony typu „grr”). Wyciągnijmy teraz wnioski. Odpowiadając na pytanie, ile tak na prawdę kosztuje reklama na Facebooku – przyznajemy: tyle ile nam trzeba, podyktowane jest to tym, że Facebook nie posiada własnych cen kampanii. To właśnie my kształtujemy koszty kampanii reklamowej oraz zaplanowany budżet, w końcu systemy licytacji. Mianowicie, czy opłaca się inwestować w reklamę na portalu Facebook? W 100%, jeżeli idealnie ustalimy grupę docelową. Podsumowując. Jeżeli prowadzisz swoją działalność i chcesz dotrzeć do potencjalnych kontrahentów, z pewnością nie zlekceważ tak istotnej platformy, jaką od dawna jest reklama na Facebooku.

Zadzwoń już dziś jeśli jesteś zainteresowany/zainteresowana skuteczną kampanią reklamową na portalu Facebook albo też prowadzeniem fanpage’a przez doświadczonych specjalistów.

agencja interaktywna obsługująca social media