W obecnych czasach serwisy społecznościowe są kluczowym medium w przypadku działań promocyjnych. Równie ważny jak Instagram czy Linkedin jest również Facebook. Ale co tak naprawdę daje firmie aktywną obecność w serwisie Facebook? Pod pojęciem aktywnej obecności rozumiemy firmowy fanpage, który prowadzi komunikację ze społecznością oraz regularnie zamieszcza interesujące wpisy.

Zacieśnianie więzi między firmą a klientem

Sprawne działanie na Facebooku z pewnością przyczyni się do lepszych kontaktów z klientami i osobami, które są po prostu fanami przedsiębiorstwa, a w gruncie rzeczy potencjalnymi zainteresowanymi usługami lub produktami. Osiągnąć to można poprzez aktywne odpowiadanie na pytania i rozwiewanie pojawiających się wątpliwości zarówno w wiadomościach prywatnych, jak i w komentarzach pod artykułami. Należy przy tym zwrócić uwagę, aby reagować na każdy przejaw aktywności użytkowników skierowany do firmy – dziękować za miłe słowa, ze spokojem podchodzić do pojawiających się skarg lub komentarzy o negatywnym wydźwięku oraz prowadzić owocne dyskusje zakończone pozytywnym rozwiązaniem sprawy. Wszelka konwersacja prowadzona publicznie na fanpage’u będzie dostępna dla każdego odwiedzającego, więc utwierdzi to w przekonaniu potencjalnie zainteresowanych o tym, że firma podchodzi kompleksowo do wszelkich problemów i jest pozytywnie nastawiona do klienta. Chcąc prowadzić duży i wymagający fanpage profesjonalnie, należy mieć w zespole kilka osób i podzielić zadania obsługi. Do tego potrzebne są przydzielone role, o których więcej przeczytacie TU.

Budowa silnej marki

Ciekawe artykuły zawierające wartość merytoryczną oraz lekkie teksty rozrywkowe będą kojarzyć się z daną marką firmy. Koniec z nudnym, sztampowym spojrzeniem na przedsiębiorstwo. Dzięki fanpage’u firma może zyskać bardziej ludzkie oblicze i poprawić swój wizerunek. Nie należy się przy tym obawiać tego, że zmniejszenie dystansu między klientem a przedsiębiorstwem może być uznane jako brak profesjonalizmu. Nie można oczywiście też przesadzać w drugą stronę, ale znaleźć złoty środek zachowując wciąż silną i profesjonalną stronę, będąc firmą postrzeganą jako bardziej przyjazną klientowi.

Lepsza sprzedaż

Pozostawienie pozytywnego wrażenia na kliencie pozwoli go utwierdzić w przekonaniu, że dokonując wyboru produktów lub usług danej firmy dokonuje właściwego wyboru. W razie problemów może w każdej chwili skonsultować wszelkie nieścisłości na Facebooku, może w każdej chwili wyrazić swoją opinię, która dotrze do firmy, a wszelkie jego sugestie i uwagi trafią nad podatny grunt. Warto jeszcze wspomnieć o tym, że warto wyróżnić społeczność skupioną wokół fanpage’a firmowego, oferując im unikalne promocje i konkursy, które z pewnością wpłyną na lepszą sprzedaż.