Serwisy społecznościowe stają się nieodzownym elementem nowoczesnego marketingu. Firma, która dba o dobre relacje z klientami musi również zatroszczyć się o to, aby jej wizerunek w serwisach typu Facebook, Instagram, LinkedIn odpowiadał standardom w innych sferach działalności przedsiębiorstwa. Firma powinna na to zwrócić szczególnie uwagę teraz, kiedy rynek zmaga się z nadzwyczajną sytuacją kryzysową (pomoc w tym trudnym czasie świadczą wyspecjalizowane agencje reklamowe typu https://kryzysowy.marketing, które posiadają odpowiednie doświadczenie). Oczywistym jest założenie odpowiedniego konta firmowego, ponieważ konto prywatne ma za zadanie spełniać zupełnie inne funkcje.
Konto prywatne
Niekiedy popełnianym błędem przy zakładaniu konta w serwisie Facebook jest tworzenie od razu profilu firmowego. Facebook wymaga podania imienia i nazwiska, a każde konto prywatne powinno być jedno na daną osobę. Nie można też tworzyć kont dla postaci fikcyjnych, a tym bardziej kont, które są po prostu nazwą firmy. Do tego celu służy specjalny kreator, który umożliwia stworzenie strony firmowej. Konto prywatne ma w założeniu służyć do dodawania informacji związanych z życiem osobistym, rodziną, pracą oraz do komunikacji ze znajomymi. Wykorzystanie takiego konta do działalności stricte komercyjnej i bezosobowej jest zabronione przez regulamin serwisu Facebook.
Konto firmowe
Założenie konta firmowego jest niezwykle proste, służy do tego strona business.facebook.com – wymagana jest oczywiście wcześniejsza rejestracja konta prywatnego, który takie konto firmowo-biznesowe będzie obsługiwał.
Warto zwrócić uwagę na to, że Facebook sprawnie rozdziela funkcjonowanie konta firmowego od prywatnego. W momencie zalogowania na konto prywatne możemy w każdej chwili przełączyć się na tryb działania w formie konta biznesowego. Pozwala to na rozdzielenie czasu prywatnego od czasu spędzanego nad pracą przy koncie firmowym dzięki czemu prowadzenie fanpage staje się łątwiejsze.
W przypadku posiadania kilku stron firmowych lub kilku sklepów lub firm, można założyć kilka stron firmowych i sprawnie się między nimi przełączać. Również nic nie stoi na przeszkodzie, aby stronę firmową prowadziło kilku administratorów. Taka opcja jest wręcz zalecana, aby usprawnić pracę nad kontem firmowym. Dość często firmy wykorzystują agencje marketingowe, aby wspomóc funkcjonowanie fanpage’a.
Trzeba też wiedzieć, że Facebook bardzo poważnie podchodzi do kwestii związanych z podawaniem prawdziwych danych personalnych. W przypadku podejrzenia, że nie są to prawdziwe personalia – na przykład na podstawie dużej ilości zgłoszeń, Facebook może wymagać potwierdzenia przy pomocy dowodu osobistego. Dlatego prowadząc firmę należy zadbać o to, aby administrator firmowej strony na Facebooku posiadał prywatne konto zgodne z regulaminem serwisu.