UM Płock: Zmiany w obsłudze klientów UMP od 1 czerwca

4 min czytania

Informujemy, że w związku z liberalizacją reżimu sanitarnego w Polsce Urząd Miasta Płocka zmienia zasady obsługi Klientów od poniedziałku 1 czerwca 2020 r. Zachęcamy do załatwiania spraw urzędowych drogą elektroniczną.

Od poniedziałku 1 czerwca 2020 r. Urząd Miasta Płocka wznawia bezpośrednią obsługę Klientów w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Zduńskiej przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa epidemicznego.

Osoba wchodząca będzie musiała posiadać prawidłowo założoną maseczkę oraz obowiązkowo zdezynfekować ręce przed wejściem na salę obsługi. W BOK może przebywać po jednej osobie przy jednym stanowisku obsługi.

Nadal będą wystawione pojemniki do składania dokumentów i pism. Kwarantanna dla złożonych dokumentów zostaje skrócona z 72 h do 24 h.

W Urzędzie Stanu Cywilnego Klienci są obsługiwani bezpośrednio, przy przestrzeganiu zasad, związanych z zachowaniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Ograniczona jest więc liczba klientów przebywających w budynku USC. Także zapewnia ślubów są przyjmowane na bieżąco.

Zmiany w funkcjonowaniu Wydziału Ewidencji i Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Płocka od 28 maja 2020 roku

Rejestracja pojazdu

Załatwienie sprawy związanej m. in. z zarejestrowaniem pojazdu (bezpośrednio na Stanowisku Obsługi Klienta w wyznaczonym terminie), wymianą dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na wpis badania technicznego, odbiorem dowodu rejestracyjnego jest możliwe po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty na konkretny dzień i godzinę pod numerem telefonu 24 367-08-61.

Ponadto odbiór dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych, których wydanie jest bezpośrednim skutkiem rozpatrzonych wniosków umieszczonych w pojemniku ustawionym przy wejściu do Urzędu Miasta Płocka al. Piłsudskiego 6 może nastąpić po uprzednim umówieniu terminu wizyty pod numerem telefonu 24 367-08-61.

Pozwolenia czasowe zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, jeżeli termin ważności czasowej rejestracji upłynął w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii.

W związku z wejściem w życie zmiany do tzw. specustawy” informujemy, że do dnia 31.12.2020r. zostały przedłużone terminy z 30 do 180 dni w zakresie obowiązku dokonania przez właściciela pojazdu zawiadomienia starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu (dot. umów zawartych od dnia 1.03.2020r.) oraz zarejestrowania pojazdu niebędącego pojazdem nowym sprowadzonego (od dnia 1.03.2020r.) z terytorium UE.

Tym samym kary pieniężne za naruszenie w/w obowiązków będą stosowane dopiero po uwzględnieniu przedłużonego terminu.

Prawa Jazdy

Załatwienie sprawy związanej z wydaniem Profilu Kandydata na Kierowcę, wydaniem prawa jazdy, a także wtórnika prawa jazdy oraz wszelkich spraw związanych z wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami, jest możliwe po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu wizyty w Urzędzie pod numerem telefonu: 24 367 08 62. Wnioski o wydanie prawa jazdy można składać również w formie elektronicznej za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej pod adresem:

W Referacie Komunikacji, po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie, realizowane są także sprawy dotyczące:
a) ośrodków szkolenia kierowców, instruktorów i wykładowców - nr tel. 24 367 17 47;
b) stacji kontroli pojazdów i diagnostów samochodowych (osób posiadających uprawnienie do wykonywania badań technicznych) - nr tel. 24 367-14-26;

Dowody osobiste i ewidencja ludności

Załatwianie spraw z zakresu ewidencji ludności (zameldowanie, wymeldowanie, wydanie zaświadczeń z zakresu ewidencji ludności) oraz dowodów osobistych (złożenie wniosku, odbiór dowodu osobistego) jest możliwe po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty na konkretny dzień i godzinę pod numerem telefonu 367-08-60 bądź za pośrednictwem strony internetowej:

gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty# scenariusz-przez-internet

Działalność gospodarcza

Załatwienie spraw związanych z obsługą Przedsiębiorców w zakresie:

• icencji, zezwoleń i zaświadczeń dotyczących wykonywania krajowego transportu drogowego (np. taksówki, przewóz osób i rzeczy, zaświadczenia na potrzeby własne),
• zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu spożycia oraz poza nim, zezwoleń jednorazowych oraz zezwoleń dla przedsiębiorców, których działalność polega na dostarczeniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i w miejscu wyznaczonym przez klienta w oparciu o zawartą z nim umowę możliwe jest po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem telefonu 24 367 16 08.

Obsługa Przedsiębiorców w zakresie składania wniosków CEiDG (wpis, zmiana, zawieszenie, wznowienie i wykreślenie w CEiDG) możliwa jest po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem telefonu 24 367 16 08.

Przypominamy, że dostępna jest również forma składania wniosków do CEiDG drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy:

prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/DecisionAdditionalParameters.aspx?type=1

UWAGA!

Jeżeli osoba zdecyduje na załatwienie sprawy urzędowej prosimy najpierw o kontakt telefoniczny w celu umówienia wizyty na dany dzień i godzinę.

**

Opłaty za dokonywane czynności można uiścić:**
- kartą płatniczą na Stanowiskach Obsługi Klienta przy al. marsz. J Piłsudskiego 6,
- za pośrednictwem strony internetowej:

plock.oplatyurzedowe.pl/

- przelewem na konto Urzędu Miasta Płocka:

bip.ump.pl/?show_cat=ZXYmM6tK

NIE MA MOŻLIWOŚCI WNIESIENIA OPŁATY GOTÓWKĄ na Sali Obsługi Klienta przy al. marsz. J. Piłsudskiego 6

Do budynku Urzędu Miasta Płocka przy al. marsz J. Piłsudskiego 6 mogą wejść wyłącznie osoby umówione na wizytę zachowując środki ostrożności wynikające z Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustalenia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. (Dz. U. Poz. 878).

W celu sprawnej obsługi prosimy o dotrzymywanie ustalonego terminu i godziny wizyty. Dzienna liczba wizyt jest ograniczona.

plock.eu/pl/aktualnosci/details/article,11271,1,1.html

Autor: krystian