Omówienie bieżących spraw, wyznaczenie kierunków działania na najbliższe tygodnie, rozpatrzenie wniosków i projektów uchwał. Tym wszystkim zajmuje się Zarząd Powiatu w Płocku podczas swoich stałych posiedzeń.

Kolejne odbyło się w dn. 30 sierpnia 2022 r. Starosta Płocki Sylwester Ziemkiewicz, Wicestarosta Iwona Sierocka oraz pozostali Członkowie Zarządu Powiatu: Bogdan Banaszczak, Paweł Bogiel i Apolinary Gruszczyński omówili najważniejsze kwestie dla właściwego funkcjonowania powiatu.

Zarządowi zawsze towarzyszą: Przewodniczący Rady Powiatu w Płocku Lech Dąbrowski, Sekretarz Powiatu Michał Twardy, Skarbnik Powiatu Katarzyna Leśniewska oraz Dyrektorzy Wydziałów Starostwa Powiatowego w Płocku i powiatowych jednostek organizacyjnych.

Podczas ostatniego posiedzenia również było bardzo wiele spraw do omówienia.

Skarbnik Powiatu Katarzyna Leśniewska przedstawiła informację o wykonaniu budżetu powiatu za pierwsze półrocze 2022 r.

Dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury i Spraw Społecznych Małgorzata Struzik przedłożyła m.in. informację o naborze do szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez Powiat Płocki na rok szkolny 2022/2023.

Dyrektor Wydziału Komunikacji Mariusz Lewicki omówił projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia pomiędzy Powiatem Sochaczewskim i Powiatem Płockim w zakresie powierzenia przez Powiat Sochaczewski zadania z zakresu organizacji publicznego transportu zbiorowego osób na rzecz Powiatu Płockiego na liniach użyteczności publicznej przekraczających granice administracyjne obu powiatów. W uzasadnieniu do projektu uchwały czytamy: „Wspólna komunikacja na terenie Powiatu Sochaczewskiego i Płockiego przyczyni się do dalszego rozwoju powiatów. Umożliwi dojazd do pracy czy też młodzieży do szkół itd.”, a także: „Należy również podkreślić, że zawarcie przez zainteresowane powiaty porozumienia ma na celu zaspokajanie podstawowych potrzeb komunikacyjnych mieszkańców tych powiatów”.

Zarząd zapoznał się także z informacją m.in. o przygotowaniu szkół do nowego roku szkolnego – przeprowadzonych pracach remontowych, wydatkach inwestycyjnych, zakupach, przeglądach bhp i ppoż.

Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Płocku Marcin Błaszczyk przedstawił szereg spraw mających na celu usprawnienie pracy na drogach powiatowych oraz powstanie inwestycji drogowych m.in. w gminach Brudzeń Duży, Bulkowo czy Staroźreby.