Starosta Płocki Sylwester Ziemkiewicz podpisał w poniedziałek, 8 stycznia 2024 r., umowę z wykonawcą, przekazując teren budowy pod rozbudowę ciągu dróg powiatowych Goślice – Leszczyn – Smolino – Sędek - Przeciszewo i Opatówiec – Zagroba.

- To największa inwestycja, jaką realizuje Samorząd Powiatu Płockiego. Przedsięwzięcie dotyczy w sumie kilku samorządów, bowiem remontowana droga przebiega przez gminy Bielsk, Drobin i Staroźreby. Łącznie przebudowanych zostanie ponad 20 km dróg, wartość tej gigantycznej inwestycji to ponad 72 mln zł – informował podczas konferencji prasowej Starosta Sylwester Ziemkiewicz.

Ponad 70,5 mln zł - tyle Powiat Płocki otrzymał z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Jest to rekordowe dofinansowanie w historii powiatu, jakie nasz samorząd pozyskał na jednorazową inwestycję. Symboliczny czek na te środki Starosta Płocki Sylwester Ziemkiewicz odebrał jesienią 2022 roku.

Staraliśmy się o to dofinansowanie, ponieważ dzięki niemu będziemy mogli zrealizować inwestycję, na którą samodzielnie nie byłoby nas po prostu stać – przyznawał wtedy Starosta.

Dziś te starania nabierają bardzo realnego kształtu.

Wykonawcą inwestycji pn. „Rozbudowa ciągu dróg powiatowych: nr 2911W Goślice-Smolino-Sędek-Kłaki-Drobin i 2920W Opatówiec-Zagroba” jest konsorcjum firm: KOBYLARNIA S.A. (lider) z siedzibą w Kobylarni oraz MIRBUD S.A. (partner) z siedzibą w Skierniewicach.

Wartość całego zadania to: 72 112 953,49 zł w tym: 70.670.694,42 zł pochodzi z ,,Polskiego Ładu”, a 1.442.259,07 zł to środki Powiatu Płockiego.

W zakres robót wejdą m.in.: poszerzenie i wzmocnienie konstrukcji jezdni, chodniki, pobocza, skrzyżowania z innymi drogami, roboty odwodnieniowe i inne. Inwestycja ma najwyższy priorytet pod względem bezpieczeństwa oraz zachowania płynności ruchu kołowego. Stan istniejący nie spełnia wymogów i nie zaspokaja bieżącego zapotrzebowania, a co najistotniejsze – po rozbudowie Olefin III, największego projektu petrochemicznego w Europie, ciąg komunikacyjny stanie się niedrożny i może zagrażać płynności transportowej na zaplanowaną skalę (nowa instalacja będzie potrzebowała ok. 1 mln ton dodatkowych wsadów). Przebudowa tych dróg ma zatem strategiczne znaczenie w kontekście gospodarczym w skali regionu i kraju.

W uroczystym przekazaniu terenu budowy wykonawcy uczestniczyli m.in.: Starosta Płocki Sylwester Ziemkiewicz, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Płocku Marcin Błaszczyk, Wicestarosta Iwona Sierocka i pozostali Członkowie Zarządu Powiatu: Stefan Jakubowski, Bogdan Banaszczak, Apolinary Gruszczyński, Wiceprzewodniczące Rady Powiatu Płockiego Magdalena Woja i Ewa Kowalak, Sekretarz Rady Powiatu Paweł Tokarski, Radni Powiatu Bogusław Jankowski i Bogdan Matczak, przedstawiciele spółki KOBYLARNIA Ireneusz Dymek oraz Piotr Jakubek, Wójt Gminy Bielsk Józef Jerzy Rozkosz, Przewodniczący Rady Gminy Bielsk Wiesław Linowski, Wójt Gminy Staroźreby Kamil Groszewski, Przewodniczący Rady Gminy Staroźreby Łukasz Kinalski.

Dyrektor ZDP w Płocku Marcin Błaszczyk podkreślał, że inwestycja, jak każda budowa, będzie generowała pewne uciążliwości. – Bardzo prosimy jednak o wyrozumiałość, ponieważ za 27 miesięcy, czyli wiosną 2026 roku, będziemy mieć bezpieczną, komfortową, 6-metrową drogę powiatową – zaapelował Dyrektor Marcin Błaszczyk.

Dodał przy tym, że w każdy poniedziałek o godz. 11.00, w sali konferencyjnej w siedzibie ZDP w Płocku, będą się odbywały narady koordynacyjne odnośnie do tej inwestycji. – Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w tych spotkaniach – powiedział Dyrektor Marcin Błaszczyk.

Starosta Sylwester Ziemkiewicz przypomniał, że Samorząd Powiatu Płockiego rozpoczyna ten rok zaplanowaną w budżecie kwotą w wysokości blisko 50 mln zł przeznaczoną na inwestycje. Podkreślił, że te środki zawsze w ciągu roku są zwiększane, tak więc de facto można się spodziewać jeszcze wyższej kwoty.

Poinformował, że w 2024 r. będą kontynuowane rozpoczęte inwestycje drogowe, takie jak: modernizacja drogi w Orszymowie, przebudowa skrzyżowania w Woźnikach czy drogi Szczawin Kościelny – Smolenta – Korzeń. Z nowych inwestycji, których rozpoczęcie planuje się w tym roku, warto wymienić choćby remont drogi Sikórz – Mochowo czy budowę mostu w Łętowie i Mąkolinie. Samorząd wystąpił również do Marszałka Mazowsza z prośbą o wsparcie finansowe modernizacji ul. Imielnickiej łączącej powiat płocki z miastem Płock. Trwają również zaawansowane rozmowy dotyczące remontu ok. 10 km dróg wokół Orlenu na mocy porozumienia z koncernem.

 

Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego
Największa inwestycja w historii Powiatu Płockiego