Każda szanująca się firma wie, że najważniejszy jest klient i jego satysfakcja. Jeżeli dbamy o klienta, ten będzie zadowolony i nie dość, że kupi nasze kolejne produkty, to dodatkowo będzie swoją pozytywną opinię o nas rozpowszechniał, czy to znajomym, czy to na stronach z opiniami konsumenckimi. Dlatego też ważne, aby posiadać odpowiednie narzędzia do komunikacji ze swoimi klientami. Jednym z najbardziej przełomowych zdecydowanie są rozmowy VoIP .

Czym jest VoIP?

Voice over Internet Protocol to technologia, dzięki której możliwe jest prowadzenie rozmów telefonicznych za pośrednictwem połączenia internetowego bądź sieci korzystającej z protokołu IP. Jest to tzw. telefonia internetowa. Do korzystania z VoIP nie potrzeba klasycznej linii telefonicznej, wystarczy dostęp do Internetu i odpowiedni sprzęt lub oprogramowanie.

Głównymi zaletami VoIP są niskie koszty. Rozmowy VoIP za darmo są możliwe w obrębie pracowników jednej firmy (nawet pomiędzy oddziałami zlokalizowanymi daleko od siebie), a koszty połączeń zewnętrznych są zdecydowanie niższe niż w przypadku klasycznej telefonii stacjonarnej. W ramach VoIP można mieć praktycznie nieskończenie wiele wirtualnych numerów telefonów, bez konieczności posiadania osobnych linii telefonicznych dla każdego z nich.

Rozmowy VoIP charakteryzują się wysoką jakością dźwięku w porównaniu z klasyczną telefonią stacjonarną.

Dodatkowo, w ramach telefonii VoIP, operatorzy dostarczają szereg usług ułatwiających zarządzanie komunikacją z klientem. Są to między innymi:

- kolejkowanie połączeń – klient zostaje poinformowany o spodziewanym czasie oczekiwania na połączenie i czeka w kolejce, aż będzie dostępny któryś z pracowników,

- przekierowanie połączeń – jeżeli dany pracownik nie jest dostępny, połączenia do niego są automatycznie przekierowywane do innego, dostępnego pracownika,

- poczta głosowa

- łatwe w konfiguracji menu IVR – pozwala klientom na wybranie odpowiedniego działu, czy też rodzaju problemu z którym dzwonią, a często automatyczne załatwienie sprawy bez kontaktu z pracownikiem.

- dostęp do API – pozwala na integrację telefonii VoIP z systemami zewnętrznymi, takimi jak CRM,

- rejestrowanie rozmów,

- telekonferencje,

- billingi online.

Telefonia VoIP idealnym rozwiązaniem do komunikacji z klientem

Rozmowy VoIP przez komórkę

Telefonia internetowa może być substytutem nie tylko klasycznej telefonii stacjonarnej, ale też telefonii komórkowej. Do korzystania z VoIP na smartfonie nie jest potrzebne żadne dodatkowe urządzenie. Wiele aparatów ma już wbudowaną obsługę tej technologii, a dla pozostałych istnieje szereg aplikacji umożliwiających komunikację ze światem za pomocą VoIP. Jedynym wymogiem jest znajdowanie się w pobliżu stabilnej sieci WiFi, nie potrzeba mieć dostępu do sieci GSM. Jest to bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla osób, w rejonie których są problemy z zasięgiem operatorów telekomunikacyjnych.

Dzięki rozwojowi Szybkiego mobilnego Internetu LTE, technologia VoIP wchodzi też do oferty ‘klasycznej’ telefonii komórkowej. Coraz więcej operatorów ma w swojej podstawowej ofercie usługi VoLTE i VoWiFi, które pozwalają na korzystanie z telefonii internetowej podczas prowadzenia zwykłych rozmów telefonicznych. W przypadku, gdy urządzenie wykryje w pobliżu sieć LTE lub WiFi, automatycznie przełącza tryb wykonywania połączenia na internetowy, co daje nieporównywalnie większą jakość i komfort rozmów od klasycznej telefonii GSM.