Jak zrobić prostą stronę internetową?

Obecność w sieci to dziś ważny element każdego biznesu. Jeśli chcesz rozwijać się w tym kierunku, pomyśl nad stroną internetową dla swojej firmy. Już nawet najprostsze rozwiązanie, może pomóc zdobyć Ci większą rozpoznawalność marki i zwiększyć liczbę klientów. Dowiedz się, jak zrobić prostą witrynę WWW i jakie masz opcje do wyboru.

Do czego służy strona internetowa firmy?

Firmy, które mają własną stronę internetową, postrzegane są przez użytkowników jako bardziej profesjonalne i godne zaufania. Dlatego nawet najprostsza strona internetowa (np. typu one-page, czyli tylko ze stroną główną) może przekonać do Ciebie klientów online.

Ponadto własny adres WWW pozwala w pełni i bez ograniczeń prezentować ofertę na własnych zasadach. Dodawać angażujące treści dotyczące Twojej branży i informować o aktualnościach związanych z Twoją firmą.

Estetyczna i funkcjonalna strona internetowa firmy to:

  • miejsce do atrakcyjnego prezentowania oferty,
  • kanał do pozyskiwania nowych klientów,
  • lepsza widoczność Twojej firmy w sieci,
  • skuteczny element walki z konkurencją,
  • przestrzeń do dzielenia się wiedzą i szansa na zyskanie pozycji eksperta,
  • przydatne narzędzie do analizy zachowań klientów,
  • oszczędność (nie musisz drukować ulotek czy katalogów produktowych).

Prosta strona internetowa firmy. Jak ją profesjonalnie zbudować?

Co jest potrzebne do powstania strony WWW?

Wystarczy nieskomplikowana strona internetowa, żeby promować swoje produkty lub usługi w sieci. Jednak trzeba pamiętać o kilku elementach i zasadach, które pomagają stworzyć skuteczną witrynę firmy. Oto one.

Atrakcyjny projekt strony internetowej

Nawet najprostsza witryna internetowa musi spełniać wymagania dzisiejszych użytkowników, czyli działać zgodnie z zasadami UX (User Experience), mieć atrakcyjny wygląd (design) oraz odpowiednio zoptymalizowane i pomocne treści.

Warto zauważyć, że obecnie oczekiwania internautów idą w parze z wytycznymi Google. Tak więc dobra strona WWW to taka, która szybko się wczytuje, wyświetla się poprawnie na różnych urządzeniach (jest responsywna), jak również nie atakuje odwiedzających pełnoekranowymi reklamami.

Nie można zapominać także o zabezpieczaniu strony przed wirusami, wyciekiem danych i atakami hakerów, które daje certyfikat bezpieczeństwa SSL.

Domena i hosting

Domena i hosting to usługi konieczne, bez których strona WWW – mała czy duża – nie może istnieć.

Domena to niepowtarzalny adres internetowy, który wynajmujesz od firmy rejestrującej domeny. Zazwyczaj w abonamencie rocznym. Domena składa się z nazwy głównej (najczęściej to po prostu nazwa firmy) oraz rozszerzenia (w Polsce najczęściej korzysta się z końcówki „.pl”).

Domena powinna być łatwa do zapamiętania i zapisania, a także atrakcyjna, czyli powinna przykuwać uwagę odbiorców.

Kolejny elementem, bez którego nie może obyć się żadna strona WWW, to hosting. Hosting to wynajęte miejsce na serwerze, na którym znajdują się wszystkie pliki, z których składa się Twoja witryna lub też sklep internetowy.

Dobry hosting to taki, który działa bezawaryjnie 24/7, jego pojemność jest adekwatna do potrzeb Twojej strony, a zabezpieczenia i kopie zapasowe pozwalają spać spokojnie nawet w przypadku awarii.

Jak stworzyć prostą stronę WWW? Dostępne opcje

Już wiesz, co jest potrzebne do powstania strony internetowej. Teraz czas przedstawić rozwiązania, które umożliwią stworzenie witryny dla Twojej firmy.

Obecnie na rynku dostępne są co najmniej 3 podstawowe rozwiązania, które możesz wziąć pod uwagę. To:

  • kreatory strony internetowych,
  • platformy CMS (systemy zarządzania treścią),
  • współpraca z agencją marketingową.

Kreatory stron internetowy to tani sposób na powstanie nieskomplikowanej witryny. Działają na bazie standardowych szablonów i pozwalają na podstawowe konfiguracje związane z prowadzeniem strony.

Do wad tego rozwiązania trzeba zaliczyć brak możliwości znacznego rozwoju w przyszłości (np. gdy będziesz chciał rozszerzyć swoją działalność online). Mimo że jest to proste rozwiązanie, to na budowę witryny w kreatorze i tak musisz poświęcić swój cenny czas.

Platformy CMS pozwalają zazwyczaj na większą elastyczność. „Zazwyczaj”, ponieważ systemy zarządzania treścią wstępują w różnych modelach. Najpopularniejsze to Open-Source (czyli z otwartym kodem źródłowym) i SaaS („w chmurze”). Każdy model ma swoją specyfikę.

Jeśli chcesz stworzyć stronę bez pomocy fachowców, musisz poświęcić na to czas i mieć podstawowe umiejętności informatyczne. Ponadto w niektórych rozwiązaniach samodzielnie musisz zadbać o hosting lub dopłacać niemałe kwoty za licencję.

Agencja marketingowa to najbardziej elastyczne rozwiązanie, które dopasowuje się do Twoich potrzeb. Pracujący zespołowo specjaliści (np. z firmy WeNet), znają wymagania dzisiejszych użytkowników i na podstawie aktualnych standardów, stworzą dla Ciebie prostą witrynę, którą w przyszłości będziesz mógł rozwijać.

Profesjonalna agencja marketingowa poza samą budową strony oferuje również wsparcie dedykowanego opiekuna (tak jest w WeNet.pl). Dzięki temu nie musisz uczyć się skomplikowanego języka programowania czy tracić czasu na pilnowanie i wdrażanie aktualizacji. Ponadto masz pewność, że Twoja strona WWW jest w dobrych rękach.

Budowa prostej strony WWW – podsumowanie

Stworzenie strony internetowej wymaga podjęcia kilku zasadniczych decyzji. Wybierając rozwiązanie dla siebie, zastanów się nad tym, do czego ma służyć Twoja strona internetowa, czy zamierzasz rozwijać swoją działalność w przyszłości oraz czy chcesz poświęcać czas na budowanie strony i jej prowadzenie.