Epidemia koronawirusa nawet na chwilę nie wstrzymała pracy Urzędu Miasta Płocka. Jedynie zmieniliśmy sposób obsługi klientów, ograniczając w dużym stopniu obsługę bezpośrednią.
Ostatnie rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów zezwala urzędom na obsługę klientów w ograniczonym zakresie i „w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów”. Na tej podstawie samorządy, które całkowicie zamknęły swoje urzędy, ponownie je uruchomiły.
Przypomnijmy: Urząd Miasta Płocka nieprzerwanie pracuje od pierwszych dni epidemii. Wprowadzone ograniczenia w różnym stopniu dotyczą różnych wydziałów ratusza, ale generalnie udało się wypracować i dopracować system obsługi osób przy pomocy zestawu pojemników, które czekają na klientów przy wejściach do UMP. Klienci wrzucają do nich wnioski, pisma, które po trzech dobach są wyjmowane i rozpatrywane.
Inaczej pracuje Urząd Stanu Cywilnego. Klienci są obsługiwani w nim bezpośrednio, ale przy przestrzeganiu zasad, związanych z zachowaniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Ograniczona jest więc liczba klientów przebywających w budynku USC, ograniczona także jest liczba osób biorących udział w ślubach (jest tylko para młoda i świadkowie). Także zapewnia ślubów są przyjmowane na bieżąco.
Z kolei Wydział Ewidencji i Spraw Obywatelskich obsługuje Mieszkańców Miasta Płocka w następujący sposób:
Dowody osobiste i ewidencja ludności
- sprawy z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych mogą być załatwiane za pośrednictwem strony internetowej bądź osobistej wizyty w Urzędzie (np. odbiór dowodu osobistego), po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się na konkretny dzień i godzinę pod numerem telefonu 24 367-08-60;
Rejestracja pojazdu
- wnioski o rejestrację pojazdu należy składać do urny znajdującej się w budynku przy al. Piłsudskiego 6 (jak dotychczas). Po weryfikacji dokumentów w ciągu 3 dni pojazdy są rejestrowane. Pracownicy Referatu Komunikacji każdorazowo kontaktują się telefonicznie z wnioskodawcą w celu ustalenia godziny osobistego odbioru pozwolenia czasowego i tablic rejestracyjnych.
Dowody rejestracyjne odbierane są osobiście przez właściciela po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem telefonu 24 367-08-61;
Pozwolenia czasowe
- zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, jeżeli termin ważności czasowej rejestracji upłynął w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii.
- zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, jeżeli termin ważności czasowej rejestracji upłynął w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii.
Zawiadomienia o zbyciu i nabyciu pojazdu
– jak dotychczas można wysłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub poprzez link.
– jak dotychczas można wysłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub poprzez link.
Warto pamiętać, że związku z wejściem w życie zmian do tzw. „specustawy”, do 31 grudnia 2020 r. przedłużone zostały terminy z 30 do 180 dni w zakresie obowiązku dokonania przez właściciela pojazdu zawiadomienia starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu (dotyczy to umów zawartych po 1 marca 2020 r.) oraz zarejestrowania pojazdu niebędącego pojazdem nowym, sprowadzonego (po 1 marca 2020 r.) z terytorium UE.
Tym samym kary pieniężne za naruszenie tych obowiązków będą stosowane dopiero po uwzględnieniu przedłużonego terminu.
Prawa jazdy
- wnioski o wydanie prawa jazdy tak jak dotychczas należy składać do urny znajdującej się przy wejściu do budynku przy al. Piłsudskiego 6 bądź przesyłać drogą elektroniczną:
Odbiór prawa jazdy odbywa się osobiście po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem telefonu 24 367-08-62.
Jeżeli ważność prawa jazdy lub uprawnień do kierowania pojazdami upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii to ważność dokumentu lub uprawnień ulega przedłużeniu do 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego.
Tym samym kary pieniężne za naruszenie tych obowiązków będą stosowane dopiero po uwzględnieniu przedłużonego terminu.
Prawa jazdy
- wnioski o wydanie prawa jazdy tak jak dotychczas należy składać do urny znajdującej się przy wejściu do budynku przy al. Piłsudskiego 6 bądź przesyłać drogą elektroniczną:
Odbiór prawa jazdy odbywa się osobiście po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem telefonu 24 367-08-62.
Jeżeli ważność prawa jazdy lub uprawnień do kierowania pojazdami upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii to ważność dokumentu lub uprawnień ulega przedłużeniu do 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego.
Działalność gospodarcza
- wnioski do CEiDG można składać drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy epuap, bądź osobiście po wcześniejszym umówieniu wizyty w Urzędzie pod numerem telefonu 24 367-16-08.
W pozostałych sprawach prosimy o kontakt na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Powtórzmy! Wszystkie zadania ustawowe (także wskazane w ostatnim rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 19 kwietnia) były przez UMP realizowane z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
- wnioski do CEiDG można składać drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy epuap, bądź osobiście po wcześniejszym umówieniu wizyty w Urzędzie pod numerem telefonu 24 367-16-08.
W pozostałych sprawach prosimy o kontakt na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Powtórzmy! Wszystkie zadania ustawowe (także wskazane w ostatnim rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 19 kwietnia) były przez UMP realizowane z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.